Rádi poradíme, volejte na:   +420 777 553 537

Recenze na anglické knížky pro děti od Táni

Jsem velký nadšenec do knih a zvlášť těch jazykových. Když bylo dceři něco kolem pěti měsíců, začala jsem pátrat po nabídce dětské literatury v angličtině. Objevila jsem svět, který mě naprosto uchvátil. Svět krásných ilustrací a dobře promyšlených příběhů, který je navíc často i multikulturní (což si myslím se v českých knížkách moc neobjevuje). Nebudu si nic nalhávat, knížky se zatím líbí hlavně mně. Často si jimi listuji jen tak pro dobrou náladu a těším se, až nastane čas, kdy je více ocení i dcera.

Společně prohlížíme hlavně leporela, zvlášť když má živější náladu. Vybrala jsem dvě z řady That´s not my…. od Fiony Watt. Ty krom krásných ilustrací od Rachel Wells mají i hmatové prvky. Zatím co se dcera snaží knížku hlavně strkat do pusy, já jí čtu/vykládám, co se děje na obrázcích. Když je v náladě si jen tak poslechnout příběh, tak ráda sáhnu po knize Michaela Rosena We´re Going on a Bear Hunt. Už jen to, že si příběh vydrží poslechnout celý z ní dělá velkého favorita.Kniha je skvělá, protože se s ní dá pracovat různě podle věku a nálady dítěte. Teď se zaměřuji hlavně na zvuky a citoslovce, ale lze dodat i pohybovou rovinu a samozřejmě pracovat s příběhem a obrázky.

Dítě si čtení a knížky spíše oblíbí, když s nimi bude přicházet do kontaktu již velmi brzo. Zatím od čtení žádná velká očekávání nemám. Je to jen další způsob hry, díky němuž si ale zvykám na pravidelné anglické chvilky. Doplňuji slovní zásobu, učím se nové písničky a říkanky. A samozřejmě vybírám další nové báječné knížky!

Táňa a Sofi Kubátová